Sociala Medier
Skapa en strategi för att få ditt företag att växa och nå ut till större målgrupp.
Facebook, Instagram, Tiktok eller LinkedIn, vilken kanal ska man välja och hur ska man göra?
För att nå ut till rätt målgrupp och få fler att följa er på sociala medier kräver att ni ska jobba aktivt med att presentera nytt material och vara snabba på att svara på kommentarer. Det är viktigt att vara aktiv på olika sociala medier för att nå till de olika målgruppen som behöver era tjänster och som kan få hjälp av er.
För att få bäst utfall så ska ni jobba både med organiska inlägg d.v.s ”vanliga” inlägg som era följare kan se och det sprider sig genom interaktioner från er och era följare. Sen kan ni också jobba med sponsrade inlägg som är annonser. Med Sponsrade inlägg så kan ni nå ut till de som inte följer er men som kan vara intresserade av era tjänster.
Genom sponsrade inlägg så kan ni välja olika segment för att nå ut till rätt målgrupp. Ni kan välja bl.a. ålder, kön, intressen och geografiskt område, för att få så relevant målgrupp som möjligt samt en relevant konvertering.
KPI Media hjälper er med att planera och ta fram en strategi för hur ni ska jobba med sociala medier samt att vi ser till att ni har rätt material som ni kan använda er av.